_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Isnin, 21 Disember 2015

Gegaran Kesan Gempa Bumi...

Mendapat perkhabaran daripada ahli keluarga & sahabat handai yang berada di Tawau. Ya Allah, semoga kami semua dilindungimu...
Terasa meremang bila membaca pengalaman semua kenalan yang menyedari gempa yang berlaku pada sekitar jam 3 pagi, 21 Disember 2015.


DOA KETIKA GEMPA BUMI...
ﺍﻟﻠّﻬﻢّ ﺍﻧّﻲ ﺃﺳﺄﻟﻚ ﺧﻴﺮﻫﺎ ﻭﺧﻴﺮ ﻣﺎﻓﻴﻬﺎ ﻭﺧﻴﺮ ﻣﺎﺍﺭﺳﻠﺖ ﺑﻪ
ﻭﺍﻋﻮﺫ ﺑﻚ ﻣﻦ ﺷﺮّﻫﺎ ﻭﺷﺮّﻣﺎﻓﻴﻬﺎ ﻭﺷﺮّﻣﺎﺍﺭﺳﻠﺖ ﺑﻪ
ALLOHUMMA INNI AS’ALU KHOIROHA WA
KHOIROMA FIHA WA KHOIRO MA ARSALTA BIHI, A’UDZUBIKA MIN SYARRIHA WASYARRIMA FIHA WA SYARRI MA ARSALTABIH...

 Ertinya: “Ya Allah..... sesungguhnya aku memohon kehadirat-Mu kebaikan atas apa yang terjadi, dan kebaikan apa yang didalamnya, dan kebaikan atas apa yang Tuhan  kirimkan dengan kejadian ini. Dan aku memohon perlindungan kepada-Mu dari keburukan atas apa yang terjadi, dan keburukan atas apa yang terjadi didalamnya, dan aku juga memohon perlindungan kepada-Mu atas apa-apa yang Engkau  kirimkan ...

Doakan kami wahai sahabat budiman....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan