_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Selasa, 22 Disember 2015

Bahayakah bacaan Hb yang rendah bagi ibu hamil?


Bahaya tak jika ibu hamil mengalami anemia? ibu yang mengalami masalah Hb rendah ataupun anemia ini biasanya dinasihatkan oleh doktor untuk melebihkan pengambilan sumber makanan yang kaya zat besi seperti sayur hijau, kerang, bijirin, roti, kekacang, kismis, prun, daging merah dan lain-lain. 


Mungkin ada ibu hamil yang ambil mudah tentang hal ini. Bacaan Hb dikatakan rendah apabila bacaannya kurang daripada 11g/dl. Hal ini boleh menyebabkan ibu mengalami risiko keguguran, bayi cacat, perkembangan otak bayi yang tidak normal ataupun bayi meninggal dalam kandungan. bagi ibu pula, ibu mengalami keletihan dan sering sesak nafas. Ketika melahirkan bayi, ibu berisiko untuk kehilangan banyak darah yang boleh membawa kepada kematian.
Vitamin Vita-Lea dari Shaklee merupakan vitamin penting untuk ibu hamil. Terutamanya jika anda mengalami HB rendah, kurang bertenaga atau cepat letih. Saya juga mengamalkan Vita-Lea shaklee sepanjang kehamilan kerana masalah HB rendah.
Berikut merupaka info vitamin penting untuk ibu hamil iaitu Vita-Lea :
Kebaikan Multivitamin Vita-Lea Shaklee


Multivitamin terbaik Vita-Lea Shaklee juga menggunakan Sistem Penyerapan Bioaktif berpaten eksklusif untuk Shaklee untuk meningkatkan penyerapan asid folik iaitu nutrien penting untuk kesihatan keseluruhan sel. Vita-Lea Shaklee menjalani 349 ujian kualiti yang paling ketat untuk menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

Mudah hancur walaupun fizikal Vita-Lea nampak besar dan keras

Siapa Memerlukan Multivitamin
# Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang

# Individu yang tidak lengkap diet hariannya
# Individu yang ingin meningkatkan sistem imun
# Remaja yang sedang membesar
# Wanita yang mementingkan kesejahteraan kesihatan mereka
# Lelaki – semua peringkat umur dewasa lelaki
# Individu yang menopous
# Wanita yang hamil, baru bersalin dan menyusukan anak



Ibu-ibu yang mengandung dan menyusukan anak, sangat digalakkan mengamalkan pemgambilan Vita-Lea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan zat besi oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.
Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu-ibu kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka.


Iron/zat besi banyak terdapat dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak sebab mengapa ibu mengandung tidak boleh terlalu banyak makan makanan laut..kerana :-
* ada sesetengah ibu alah dengan makanan laut
* perairan / laut yang telah tercemar
* tidak bersih ketika mencuci atau membersihkannya



Berikut merupakan testimoni Vita-Lea Shaklee :




Salam Sayang,
Shikin & Hafyz, 0139867967
SID Shaklee 883799

4 ulasan: