_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Ahad, 4 Mei 2014

Resepi Nasi Tomato

Bangun pagi2 ne, ada plak mak buyung post kan resepi nasi kegemaranku.... aduh... berliur mak yg x buyung ne... tgh cari2 idea nk update blog, bagus jgk share resepi ne kan... kotla lpas shoping2 vitamin perut terasa lapar..ehehe... saya sgt minat masak tp x suka masak yg byk2 songeh...

BAHAN-BAHAN:
4 cawan beras basmathi
4 cawan air
2 sudu besar minyak sapi
1 tin kecil susu cair
100 gm pes tomato
30 gm halia (hiris)
50 gm bawang merah (hiris)
30 gm bawang putih (hiris)
Sedikit rempah empat sekawan
1 helai daun pandan
Garam secukup rasa


CARA MENYEDIAKAN:
1.Panaskan minyak sapi, tumiskan bahan hiris, daun pandan, rempah empat sekawan dan pes tomato hingga naik bau.
2.Masukkan air dan susu cair dan biarkan hingga mendidih.
3.Masukkan garam dan beras. Tanak seperti biasa.
Setelah masak hiaskan dengan kismis..
 

Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan