_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Ahad, 21 September 2014

Sesuci hati...seorang anak syurga

Assalamualaikum... Salam sejahtera kawan-kawan

Saya dalam perjalanan menghantar kereta seorang kawan. Setiap Kali cuti, kami la yang biasa menjaga kereta ini. Alkisahnya, suami singgah di Kedai runcit. Saya & anak hanya menunggu di tepi jalan. Biarla ayahnya yang parking di dalam.

Anak kecil ini memerhatikan sekeliling sepanjang perjalanan. Bila berhenti, tingkap dibuka & dia hanya mengucapkan "Ya Allah, banyaknya anjing"... Saya mengarahkan dia menutup cermin kereta. Lalu keluar lagi ucapan... Babai Kakak, babai makcik, babai anjing....


 Rupa-rupanya ada Di situ mak cik & anaknya menunggu bas.. Walaupun tidak mengenali, sikap anak syurga ini cukup menyentuh perasaan saya.  Tanpa sedar air mata saya mengalir... Sungguh suci hati anak syurga ini. Semoga Kita pun memiliki hati sesuci anak-anak syurga ini.

Maafkan saya jika tidak menegur sesiapa sahaja yang mengenali saya selama ini. Jika terserempak di mana-mana, tegurlah saya supaya ukhuwwah yang terjalin di alam Maya ini akan lebih utuh.

Terima kasih, sahabat....

Shikin, 0139867967























3 ulasan:

  1. Sedihnye..terharu iza baca..
    www.izzapis1505.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Kannn...sy nangis sambil drive.anak sekecil ini dah bg pengajaran pd Kita yg dah tua bangka...

    BalasPadam
  3. hhuhuuh..btulla usia bukan pengukur kematangan fikiran..

    BalasPadam