_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Jumaat, 26 September 2014

Resepi Laksa Penang @ Asam Laksa Cik Yah

Assalamualaikum kawan-kawan....
 Malam ne saya nak berkongsi cara saya menyediakan laksa Penang @ asam laksa cik yah. Siapa cik yah? Cik yah Ne ialah Mak cik saya. Adik pada emak.Dulu saya tak minat pun laksa Penang Ne. Anak jati Terengganu kan.saya hanya makan laksa kuah putih. Xpedas... Hihi.

Bila selalu saya ke rumah cik yah, selalu tolong dia, cik yah nasihatkan saya supaya saya belajar buat kuah laksa penang memandangkan boyfren saya a.k.a suami ku yang tersayang amat menyukai laksa Penang Ne. Panjang pulak intro. Ok. Jom Kita tengok bahan2 Dan cara penyediaan laksa Penang Ne. OK...tp gambar2 lampiran Ne adalah penyediaan kuah laksa menggunakan 3kg ikan.







Tadaaaa....dah siap. Sedia untuk dihidangkan...


Selamat mencuba...

Resepi Ne bahan-bahannya hanya secara general. Saya masak main campak2.. So kalau perlukan tutorial tambahan, call saya ok. ;-)

Shikin, 0139867967

Credit ; Cik Yah Cik Man, Kafe La Nansa Bukit Jelutong




























Tiada ulasan:

Catat Ulasan