_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Ahad, 10 Januari 2016

Nasihat buat Ibu & Ayah

Semua kita yang bergelar manusia wajib berniat dan berusaha untuk memperbaiki diri sendiri. Dalam apa jua bidang yang kita ceburi, mesti kita tetapkan matlamat ingin mencapai yang terbaik.


Begitu juga ibu dan bapa... sama-sama kita amalkan yang terbaik dalam mendidik anak-anak. Usia anak-anak saya yang dalam lingkungan 1-5 tahun berada dalam fasa yang agak mencabar. Bila marah menguasai diri, anak-anak jadi mangsa. 

Semoga kita semua dapat menghayati pesanan Ustazah Norhafizah binti Musa di bawah ini dalam mendidik anak-anak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan