_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sabtu, 2 Mei 2015

Tinggi Kolestrol… pembunuh senyap masa kini



ADAKAH ANDA @ ORANG YANG ANDA SAYANG SALAH SEORANG DARINYA? 
Kadang tu kita tau kita ni kolestrol tinggi. tapi rileksss ja lagi. Sayang sangat duit nak bawa berubat….
Sebab tu la mencegah lebih baik daripada merawat tau!

AMARAN : Lebih dari 6 juta rakyat Malaysia tinggi kadar kolestrol!!!


Tahu tak apa bahayanya kalau kolestrol ni tinggi?

Kolestrol yang terkumpul dalam darah jika tidak dikawal LAMA KELAMAAN akan membuatkan anda akan diserang tekanan darah tinggi. Jantung akan mula bekerja keras mengepam darah untuk disalurkan ke seluruh tubuh. Proses ini pula akan menjadikan otot dan arteri jantung menjadi keras dan bermulalah penyakit lemah jantung.
Lama kelamaan, jantung yang lemah membuat aliran darah berlaku dengan perlahan. Apabila penimbunan lemak mula berlaku, Ianya akan menjadikan salur darah semakin sempit dan SERANGAN JANTUNG akan berlaku BILA-BILA MASA.

Dan yang lagi SERAM, benda ni sume attack tanpa bagi petanda. Strok, Sakit jantung, sume silent killer.
Tadi pagi customer saya kongsi keadaan suami dia dah start sakit dada sebab tu dia carikan suplemen untuk suaminya. (siapa tak sayang suami, yer tak). So saya advise la apa yang patut. Saya memang bukan doktor tapi saya pengedar Shaklee yang berilmu.
Pesanan saya buat semua rakan2 saya, kalau dah tahu kolestrol tu tinggi, jangan amik remeh.

Selalu lah check kadar kolestrol.
Amalkan gaya hidup sihat.
Kerap bersenam.
Banyakkan pengambilan buah yang kaya dengan Vitamin C
(Vitamin C perlu untuk kesihatan salur darah)

Kalau nak beli suplemen jenama Shaklee, saya syorkan beberapa seperti Omega Guard, Pytocol-ST, Lecitin, GLA, Vitamin C, Vitamin E, GLA, Vivix. (yang mana satu, ikut bajet)





Semoga kita semua dilindungi Allah daripada semua penyakit yang merbahaya… Jangan pernah berputus asa selagi kita boleh berikhtiar.

Salam Sayang,
Shikin, 0139867967
SID 883799

Tiada ulasan:

Catat Ulasan