_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Jumaat, 15 Mei 2015

Milkbooster ibu 'on diet'

Bolehke ibu menyusu nak berdiet? Nanti kering air susu macamana? Kesian baby.... Haaaaa semua Ne soalan saya dulu2 sebelum kenal Shaklee. Saya bukan jenis susu melimpah ruah. Dari Anak pertama lagi saya begini.


Rizqy, Anak sulung yang dulunya cleft lips @ sumbing bibir sempat menyusu 2 bulan je. 1 sebab nya dia xkuat untuk menghisap & saya stress saya xda air susu. Anak kedua zahra, baby shaklee sepanjang bf...masih bf hingga sekarang umurnya dah 2tahun lebih & sudah mempunyai Adik. Si baby Ammar, sangat bertuah.... Baby Shaklee sepanjang saya hamilkan dia hinggala harine dia berusia 60hari. Susu saya melimpah ruah walaupun saya sedang berusaha turunkan berat badan saya.

 Apa yang saya amalkan?

1 . Menyusukan Anak sekerap mungkin sepanjang kami bersama (saya kerja Dari pukul 12-6 petang)
2. Minum air putih 3-4liter sehari
3. amalkan fullset set menyusu Shaklee


4.saya add on... Cinch, vivix  & collagen as my milk booster.





Alhamdulillah....berat badan saya dah hampir 65kg berbanding 2bulan lepas,ketika mengandung berat saya hampir 82kg.


Kini, saya gembira. Saya bleh diet & menyusukan Anak secara eksklusif walaupun saya ibu berkerjaya. Saya mampu menyimpan stok susu untuk baby saya. sehari wajib 3@4 Kali sesi mengepam di mana setiap sesi saya bleh dapat 7-8 oz. Sehari saya bleh dapat 20oz... Alhamdulillah....





 So, anda perlukan bantuan saya? Nak tahu lebih lanjut? Hubungi saya ok.... Kesian baby Kita. Baru lahir dah kena bagi susu lembu.

Shikin, 0139867967

Salam sayang......
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan