_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Sabtu, 27 Julai 2013

Salam sihat buat semua...sudah pertengahan Ramadhan, apa khabar dgn ibadah puasa anda semua? saya harap kita semua termasuklah saya tidak mensia-siakan tawaran ganjaran yang diberikan oleh Allah SWT sempena bulan mulia ini..Dah lama saya x membelek2 blog ne. bukan saya lupa tapi masa amat mencemburui saya..hihik. kebelakangan ini ramai yg tanya saya..omega guard nie utk apa ya? bnyk function nye spt utk jantung yg sihat, prkmbangan otak, tajamkan memori, kurangkan kadar kolestrol dalam badan, kesihatan sendi dsb.Jom kita sama2 membaca artikel yg ditulis oleh Dr. Husbani, salah seorang rakan saya yg sama2 sudah merasai kehebatan produk2 Shaklee...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Omegaguard

Salam, dalam kehidupan kita seharian, pemakanan yang sihat hendaklah sentiasa diambil kira.Jangan lupa makan makanan yang penting untuk diambil dalam kehidupan seharian kerana bila usia bertambah penyakit akan melanda. kalau boleh kita tak nak tua sebelum waktunya ye.....
Seperti Omega 3 fatty acid. Saya ada menghadiri satu ceramah oleh pakar dietetic di Primula Hotel Kuala Terengganu pada 13.6.13 baru ini yang menerangkan tentang kepentingan omega 3 fatty acid dalam kehidupan seharian. Antara intipati ceramah tersebut adalah menerangkan kebaikan omega 3 adalah untuk menghalang pembentukan atherosclerosis dalam saluran darah. Atherosclerosis ini akan menyebabkan saluran darah tersumbat dan seterusnya akan menyebabkan jantung kita tidak mendapat oxygen yang secukupnya. Akibatnya seseorang itu akan mendapat penyakit jantung lebih awal.
Omega 3 juga adalah diperlukan untuk menjaga kromosom yang mengawal penuaan, Jadi secara tidak langsung akan menyebabkan proses penuaan akan menjadi sedikit lambat berbanding orang lain.
Beliau telah memberitahu sekiranya kita mahu membeli omega tablet pastikan ianya omega 3 dan bukan omega 6 kerana omega 3 adalah anti-inflammatory (anti-keradangan yang membuat plak pada saluran darah) manakala omega 6 adalah pro-inflammatory (promosi keradangan). Kandungan omega sehari-hari menurut beliau adalah sekurang-kurangnya 700mg dan mesti mengandungi EPA dan DHA pada masa yang sama. Please take note.
Itulah serba sedikit yang saya capture semasa ceramah hari tu.
Antara makanan-makanan yang mengandungi omega 3 :

• Ikan salmon (salmon Atlantik, salmon Chinook, salmon Coho): 1.200-2.400 mg.
• Ikan Anchovies: 2.300-2.400 mg.
• Tuna Sirip Biru: 1.700 mg; Tuna Sirip Kuning; dalam kaleng: 150-300 mg.
• Ikan Sardines: 1.100-1.600 mg.
• Ikan Trout): 1.000-1.100 mg.
• Ikan Kerapu (Cod): 200 mg.
• Kerang (Scallops): 200 mg.
• Lobsters: 200 mg.
• Ikan Tilapia: 150 mg.
• Udang: 100 mg.
 Telur ayam boleh didapati di mana saja. Penggunaan telur dapat memenuhi  omega-3 dan sebanyak 40-250 mg  DHA dan EPA.

Apabila saya balik ke rumah, saya dapati omega guard shaklee mengandungi kandungan omega -3 yang diperlukan

Semoga mendapat maklumat yang terbaik.....Salam Dr.Husbani

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Haa..kawan2.sudah baca kan entri drpd tn.doc kita td... apa lagi tunggu2 dpn laptop... sms saya sekarang, shikin 0139867967 untuk dapatkan omegaguard anda sekaranggggg.....siapa cepat dia dapat.

Bagaimana dengan anda? Nak cuba Shaklee? Anda boleh hubungi saya untuk dapatkan special price, konsultasi percuma, after sales service secara berterusan, dapat join group tertutup kami untuk perkongsian tentang masalah kesihatan dan maklumat berkenaan produk Shaklee...dan yang pastinya...anda boleh mendapatkan vitamin Shaklee dengan budget yang anda ada! Saya akan recommend kan vitamin yang sesuai dengan budget anda dan terangkan kenapa anda perlukan vitamin2 tersebut... 

 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Tiada ulasan:

Catat Ulasan