_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Selasa, 30 Julai 2013

MEREKA & SUPLEMEN SHAKLEE (TESTIMONIAL ESP)



Syukur Alhamdulillah kerana masih memberikan saya peluang untuk berkongsi di alam blog ni. Pejam celik2x, x sedar pun kita dah berada di penghujung Ramadhan… semoga kita dapat seimbangkan aktiviti seharian & ibadah kita kepada Allah SWT.. sama2la kita berdoa agar kita semua dipertemukan dengan malam seribu kemuliaan iaitu malam Lailatulqadar…Di keheningan malam ne (dh masuk awal pagi pun…hehe), saya nak sambung perkongsian saya tentang penyusuan dengan SHAKLEE terutamanya SHAKLEE hot item iaitu  ESP..sbb maklumla semua ibu2 menyusu skrg ni amat risaukan production susu mereka drop sepanjang puasa...jadi, sepanjang Ramadhan ne x menang tangan lah kami melayan permintaan terhadap vitamin penyusuan.

Syukur sangat2 sbb sekarang ibu2 dah alert ttg kepentingan susu ibu terhadap anak. Masing2 sanggup bergolok-bergadai, berusaha semata2 ingin memperbanyakkan susu badan untuk di berikan pada anak tersayang. Ibu2 sanggup makan bermacam2, amal petua itu, amal petua ini, mencari suplemen sana sini, melabur dengan banyak demi yang tersayang. Ne sebenarnya cerita sebenar saya lah dulu, time saya melahirkan puteri kedua kami..hihik…Jadi, bila dah jatuh hati dengan SHAKLEE ne, saya sangat2 menggalakkan pada anda yang berhasrat menyusukan anak anda secara eklusif untuk mencuba set penyusuan kami di samping membanyakkan ilmu dengan dunia penyusuan. Skrg ne semua ilmu d hujung jari, bila2 masa ibu2 boleh klik google, mmg bnyk org share..kalau nk tny saya serba sedikit pun boleh sbb mmg sy dikelilingi oleh ibu2 yg bf anak secara ekslusif wlupun saya sndiri xbrp berjaya dlm penyusuan anak pertama...tapi anak kedua saya skrg mmg fully bf n sudah mula makan la…Cuma susu mmg susu ‘ori’ je dia mau. saya berdoa sangat2 saya akn berjaya menyusukan puteri saya sehingga cukup usianya 2 tahun, InsyaAllah.

Ibu2, kalau kita dah ambil apa2 suplement pun, kat sini saya nk tegaskan awal2 bahawa supplement hanya membantu untuk boost up kan susu kita jika diambil dengan cara yang betul dan mengikut tips yang betul. Ini bermaksud perlu ada usaha lain lagi seperti ibu2 kena rajin direct feeding pada baby (sbb hisapan baby adalah pam yang terbaik di dunia untuk bg isyarat pada otak utk hasilkan lebih banyak susu), minum air putih/air masak dengan banyak, sekurang2nya 3 liter sehari semalam & jadual pam ibu2 mesti konsisten. Mesti ibu2 heran kan, kenapa pulak saya cakap begini… dr apa yang saya baca & apa yang dikongsikan rakan2… nak susu melimpah ruah kena faham konsep supply vs demand bukan semata2 bergantung pada makan vitamin. Vitamin ne utk cover balik nutrisi yg hilang dari badan ibu2. Ada jugak org yg dh consistent pam,direct bf, amal semua petua, rajin minum susu..tapi production x brp jugak... then bila amik supplement SHAKLEE..susu bertambah..semuanya depends pada reaction body dan usaha kita. Yg paling penting...keizinan ALLAH lah..banyakkan doa, mohon pada Allah, specific kan doa… sebut nama anak… Allah maha mendengar, ibu2…Yakinlah dengan qada & qadar Allah. Panjang plak saya membebel ne… teruja sangat bila nak kongsi sesuatu yg baik dengan ibu2 di luar sana.


Haaa..ibu2. Skarang anda yakin x dengan saya? Bukan saya reka cerita tau! Kalau ibu2 nak lagi banyak cerita penyusuan, ibu2 klik sini… ne cerita mommy saya… testimoni 4 : "dulu dapat 40z je, skrg mmg leh dpt smpai 110z"…cerita sayalah tu..cerita zaman dulu2  ;-)



Apa yg penting dari testimoni2 ni... set penyusuan SHAKLEE seperti ESP + Alfalfa mmg sgt membantu dalam penyusuan dan dalam masa yang sama usaha seperti direct feeding, pumping, minum air putih banyak dan mengelakkan stress adalah sangat penting untuk kita jaga terutamanya ibu berkerjaya seperti saya.

Jika ibu2 ingin mencuba sambil mendapatkan kosultansi percuma dan tips hebat dari saya, hubungi saya sekarang untuk pakej hebat basic for breastfeeding di 013-9867967 @ pm di FB saya Nor Ashikin Azahari.

Gud luck ibu-ibu… Salam 22 Ramadhan 1434H


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Tiada ulasan:

Catat Ulasan