_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 4 Jun 2014

Solat taubat & surah2

Assalamualaikum kawan2. Syukur alhamdulillah line bagus untuk saya menulis sedikit bingkisan buat Kita hayati bersama. Tepat jam 1.30-hampir jam 3pagi saya menenangkan anak sulung saya, Rizqy yang tetiba terjaga dan mengamuk. Seolah-olah diganggu. Tapi saya berbaik sangka. Mungkin dia terlampau penat dan perut lapar sebab dia hanya menyusu malam ne.

Alkisah apabila anak dah tidur, saya yang x dapat tidur. Bagus jugak begini, mungkin Allah mengejutkan saya untuk bermunajat padaNya. Dia mahu mendengar rintihan daripada saya. Syukur, walaupun tadi tidur lewat, bkemas untuk perjalanan pagi esok (Saratok ke Kuching selama 5jam), saya rasa sangat selesa untuk menenangkan anak saya. Mata mulanya sangat mengantuk tapi syukur badan tak penat. Rahsianya ambil 4 biji ostematrix dan 1 biji vit e sebelum tidur.

Apa yang saya mahu kongsikan ialah poster2 di bawah. Sebagai pedoman Dan amalan Kita bersama.




 Jom kawan2... Selamat beramal. Semoga Kita semua menjadi insan terpilih di sisi Nya.

(Notakaki; update blog guna HP memang menyakitkan...maaf jika kedudukan artikel tidak  memuaskan hati)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan