_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 26 Februari 2014

Sijil Halal Shaklee 2014

Assalamualaikum kawan-kawan...  blogwalking pagi ne saya tertarik dengan tulisan sahabat Shaklee saya berkaitan dengan status halal Shaklee di pagenya. Tq sis Hadhatina tentang perkongsian lengkap berkenaan status halal ini.
________________________________________________________________________

Sijil Halal Shaklee 2014 dah pun di'upload' di laman web rasmi Shaklee Malaysia. Boleh view di sini.


SIJIL HALAL SHAKLEE 2014
SIJIL HALAL SHAKLEE 2014
Sebanyak 28 produk makanan tambahan Shaklee telah disenaraikan di dalam sijil ini.
SIJIL HALAL SHAKLEE 2014
SIJIL HALAL SHAKLEE 2014
Sijil halal ini sah sehingga 31 Disember 2014, dan akan dikemaskini lagi selepas itu.

Sijil Halal Shaklee

Buat pengetahuan semua, produk Shaklee dihasilkan dan dibungkus di USA sebelum diimport dan dibawa masuk ke dalam Malaysia. Setiap negara mempunyai badan pengeluar sijil halal sendiri, seperti JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) di Malaysia. Manakala di USA (United States of America) :
  1. Islamic Food and Nutrition Council of America (INFANCA)
  2. Islamic Services of America (ISA)

Justeru, untuk produk Shaklee ini, telah pun mendapat sijil halal yang sah daripada ISA. ISA ini pula merupakan badan yang diiktiraf oleh JAKIM
Anda boles download senarai penuh badan-badan yang mendapat pengiktirafan JAKIM bagi mengeluarkan sijil halal produk-produk yang dibawa masuk ke Malaysia di SINI.
Bolehlah baca lebih lanjut tentang ISA di SINI
Akreditasi halal (klik)
Jawapan JAKIM sendiri tentang isu halal Shaklee di FanPage JAKIM (Facebook)
InshaALLAH, mudah-mudahan entry saya kali ini membantu anda supaya lebih yakin dengan Shaklee. Halal dan berkualiti tinggi
Wahai sekalian manusia, makanlah yang HALAL LAGI BAIK dari apa yang terdapat di bumi, dan janganlah kamu mengikuti langkah-langkah syaitan; kerana sesungguhnya syaitan itu adalah musuh yang nyata bagimu. - (Al Baqarah : 168)
Sebarang kemusykilan sila hubungi saya atau mana-mana wakil Shaklee anda.


Ashikin | 013-9867967| SID 883799| FB: Nor Ashikin Azahari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan