_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 26 Februari 2014

Kisah Cintaku Bersama Shaklee

Bismillahirrahmanirrahim... syukur saya diberi kesihatan yang lebih baik berbanding semalam.. tetiba kepala saya macam berat sebelah, jantung berdebar2 gara2 menonton aksi The Rock di Astro. Saya bukan hantu TV tapi sy tertarik dengan kisah yang dilakonkan beliau. Pengorbanan seorang ayah untuk membebaskan anaknya yang dipenjara kerana disyaki mengedar dadah. Sedih sgt bila renung balik msj yg cuba disampaikan...

Ok, berbalik pada kisah 'cinta' saya lah.

2011-2012
Ditakdirkan Allah, saya mengandung lagi setelah 2bulan melahirkan khalifah pertama kami, Muhammad Danial Rizqy bin Noor Mohd Hafiz pada 28 September 2011. Alhamdulillah rezeki kami setelah hampir 3 tahun menunggu.. Lahir Rizqy, datangla rezeki baru kami. Tapi sy sedikit trauma disebabkan kelahiran pertama seumpama mimpi ngeri. bukan saya menolak rezeki Allah tetapi keadaan Rizqy yang mengalami cleft lip @ sumbing bibir & keadaan saya yang uzur akibat luka teruk ketika proses melahirkan. Saya x dapat menyusukan Rizqy sepenuhnya. Dia seolah2 susah untuk menghisap susu spt baby biasa. Saya sendiri pun bukan jenis susu melimpah ruah.


Anak kedua, Nur Zahra Irdina binti Noor Mohd Hafiz lahir pada 29 Ogos 2012. saya nekad utk breastfeeding sepenuhnya baby saya. Tapi masih berulang kisah Rizqy dulu. setitik dua pun seolah2 susah sgt nampak menitik dr cik b saya. Sy google booster susu, banyak jenis tp sy buat keputusan utk try booster susu Shaklee. Ramai distributor yang saya pm, semua dengan harga runcit & xdpt cod. terpaksa poslaju. Saya google lg distributor yang dapat COD, Alhamdulillah jumpa Mommy saya sekarang. Rashidah Juhari, kecil, comel & COD pun kelek anak.. hihi. Sy berhabis borong dgn Shidah.. duit di tangan, misi bf anak sepenuhnya membuak2, nak balik Tawau lagi - nanti susah dapat stok & mahalkan... sampai saya dapat membership free. Memborong macam hampir RM680 saya hari tu... pandai betul Shidah pujuk saya kan. (didaftarkan secara rasmi dengan ID 883799).

Demi anak, saya rela... Alhamdulillah saya sujud syukur, baru beberapa jam consume set bf tu, sy dapat pam 1oz susu..melompat saya tgk percikan susu mcm dr shower mandi tu. Dengan izin Allah, Zahra sekarang dah hampir 2 tahun.. masih bf sepenuhnya, xnak susu lain. walaupun dia x se bam-bam macam baby lain, zahra sgt lincah, aktif & sgt susah nak kena demam berbanding abangnya yang x menyusu badan.

2013 - 2014
Saya masih lagi berseronok dengan stok2 ESP saya. Vitamin yg ada pun saya skip2 makan. napa? sbb bila makan hari ne, esok masih lagi rasa bertenaga... tido lah saya dlm selimut baldu, x share pun kebaikan vitamin yang saya ambil ne sangat bagus sehinggalah Jun 2013, sy ada masalah kewangan. nak beli tiket flight nak balik kampung jenguk family pun terpaksa berkira-kira.. sebab kami dah berempat kan... terus dtg idea, why not sy share pasal shaklee..leh jana side income, bantu2 support kewangan keluarga kan. call Shidah & terus saya pulun.... Julai sy terus naik rank Supervisor, Alhamdulillah. Cara saya cuma sharing.... saya xnak terus menerus bergantung kepada ubat-ubatan yang kebanyakannnya mengandungi dadah...walaupun dadah yang dibenarkan tetapi sy x sanggup untuk mengahadapi kesan jangka panjang ubat-ubatan dalam diri saya & keluarga saya.

Untuk mak saya, penghidap diabetes... mak ambil set diabetes & vivix
untuk ayah saya, non stop membanting tulang ... ayah ambil set sendi & vivix
untuk anak2, Rizqy yang cepat demam... mealshakes, omega guard
untuk saya & suami, semua vitamin kami consume... sbb senang nak sharing dgn anda
untuk mertua, sy bagi CoqHealth, ESP & GLA...
dengan kawan2 saya cadangkan set yang sesuai untuk keperluan mereka...






dan ini pula impian saya...impian yang perlu saya tunaikan bersama Shaklee...saya punya impian besar sama seperti anda kan. impian untuk sihat bersama keluarga & rakan utk tunaikan ibadah & menikmati nikmat kurniaan Allah di muka bumi ini


Sehingga hari ini & detik ini, saya bersyukur ditemukan dengan grup hebat, sentiasa mengingatkan saya kepada Yang Maha Pencipta, membantu kawan2 untuk menjalani kehidupan yang lebih sihat disamping menjana pendapatan. Jika anda perlukan bantuan saya, besar hati saya untuk membantu anda.



Salam sayang...semoga anda semua dilindungi & dirahmati Allah selalu... Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan