_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Isnin, 3 Oktober 2016

Landmark Study Shaklee

Landmark Study 





Kalau yang baru pertama kali dengar perkataan ni, ianya adalah sesuatu yang paling-paling merbahaya dan menakutkan tau.. 

Buktinya, tak ada company yang sanggup dan berani buat. Sebab, selain kos yang tinggi, risikonya pun sangat besar dan boleh jadi perangkap kepada diri sendiri.. Bahaya. 

So, sesiapa yang dah merancang untuk ada produk kesihatan sendiri.. janganlah cuba-cuba nak buat. Kos mahal tu dah satu hal, dia takkan backup kita langsung pun kalau hasil kajian tak memihak kepada owner produk.. Scary. 

Tapi.. 

Inilah juga salah satu sebab paling utama yang buat saya sangat yakin untuk terus setia sebagai pengguna yang memilih Shaklee sebagai suplemen pilihan. 

Kenapa? Landmark Study ini membandingkan sejumlah 1000 orang di kalangan 3 kelompok manusia : 

1. Pengamal vitamin (jenama lain)
2. Bukan pengamal vitamin (tak ambil vitamin lansung) 
3. Pengamal vitamin Shaklee (lebih 20 tahun dan ke atas) 

Yang menjalankan study ini pula adalah National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) – 1 badan survey di bwh National Center for Health Statistics (NCHS) yang mempunyai reputasi tinggi dlm membuat survey berkaitan status kesihatan dan nutrisi penduduk US.

Institusi penyelidikan yang dipilih ialah University of California, Berkeley yang diketuai oleh Dr. Gladys Block yang berkuasa penuh ke atas semua study yaneg dilakukan dan result yang bakal diperoleh. Tak cukup dengan itu, lepas dah siap semua kajian dengan result yang excellent, Shaklee minta 3rd party saintis pula untuk buat review semula (peer reviewed publication). Kot-kot ada yang tak tepat dan ada unsur pilih kasih. 

Review 3rd party ni pihak yang tak ada kaitan atau kepentingan. So orang tak boleh pertikaikan lagi. Macam juri profesional pertandingan dalam TV tuu. Macam mana pun hasil study, buruk ke baik semua kena juga umumkan. Dan, amazingly.. selama lebih setengah abad ni, Shaklee lulus dengn cemerlang semua ujian dan masih gah bertahan dlm dunia nutrisi. 

Berani betul kan? Inilah sebabnya kenapa tak ada syarikat suplemen yang berani buat. Kos dah la mahal, silap-silap boleh bungkus terusss company kita. Yang terlibat pun bukan calang-calang. Paling busuk pun doktor dan saintis belaka. Dan da best part is.. semua landmark study yang susah-susah dan dangerous gila ni CEO Shaklee sendiri yang suruh buat. Dia nak bukti saintifik Shaklee benar-benar terbukti berkesan. Bukan sekadar claim atau cakap-cakap kosong pakai modal air liur (yang semua orang pun boleh buat) Duit habis berjuta-juta lemon untuk semua ni, bukan untuk bayar model atau duta atau iklan untuk tayang di media. 



Result Landmark Study 

Salah satu sebab yang buat saya yakin dengan vitamin Shaklee ialah “keberanian” syarikat nutrisi ini buat survey dan peer reviewed publication kan. So saya share pulak apa result dia. Agak-agak apa keputusannya?


Seperti dijangka, hasilnya adalah seperti apa yang dijelaskan di dalam graf : 

1. Biru – tak mengambil supplemen lansung 
2. Merah – ambil supplemen jenama lain 
3. Hijau – ambil supplemen Shaklee sahaja 

Jelas terbukti bahawa pengamal suplemen Shaklee mempunyai risiko yg paling rendah terjebak dgn penyakit kronik (serangan jantung, sakit jantung koronari, kegagalan jantung, diabetis dan kolesterol) Tersenyum saya sambil menaip ni.

Patutlah berani sangat. Teringat satu pepatah Melayu yang berbunyi “berani kerana benar”. 

Sebab kenapa saya pilih Shaklee 

Sebab kenapa saya suka Shaklee 

Sebab kenapa saya yakin dgn Shaklee 

Good products speak. Tak payah tipu-tipu atau curi testimoni produk lain. Semua testimoni adalah hasil kemujaraban produk yang diuji secara saintifik. 

So.. Kawan-kawan yang saya sayang.. Kalau ada yang fikir makanan tambahan itu tak penting, fikirkanlah kembali. Kalau ada yang rasa makanan tambahan itu semuanya sama sahaja, rasalah perbezaan Shaklee. Kerana landmark study membuktikan sebaliknya. Luangkan lebih masa untuk membaca lagi dan lagi..

 Dan.. Jika ada yang masih juga ragu-ragu dgn Shaklee, boleh sekodeng www.landmarkstudy.com atau lebih cepat klik #landmarkstudy untuk perkongsian seumpamanya. Tak tumbuh tak melata, tak sungguh saya tak kata. 

Changing brands can change your life. 

Ada tak antara kawan-kawan saya yang nak mulakan gaya hidup lebih sihat tanpa ubat tapi masih tercari-cari jenama yang sesuai?

Jom kita berkongsi cerita.

Shikin & Hafeeyz. 0139867967 . SID 883799

Tiada ulasan:

Catat Ulasan