_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Isnin, 3 Oktober 2016

Bahaya minyak HATI ikan

Assalamualaikum

Adakah anda pernah mengenali satu makanan tambahan kanak-kanak yang berlabel "COD LIVER OIL"? Bila diterjemahkan, ia ialah MINYAK HATI IKAN. Dan tahukah anda sebenarnya minyak hati ikan bukanlah suplemen yang sangat sesuai untuk kanak-kanak yang sedang membesar.

Hati adalah tempat pengumpulan dan perkumuhan sisa toksin dalam badan dan minyak daripada hati tersebut dijadikan sebagai suplemen tambahan kanak-kanak. Sesuai ke untuk mereka?



Minyak hati ikan juga mempunyai kandungan Vitamin A yang agak tinggi dan ini memberikan toksin kepada kanak-kanak. Mereka memerlukan kandungan DHA yang tinggi tetapi kandungan DHA di dalam minyak hati ikan tidak mencukupi untuk menampung keperluan harian mereka. 


Jadi sekarang, saya hanya memilih Omega Guard Shaklee untuk anak-anak saya. Kenapa?

1. Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan yang tulen kerana 100% diekstrak daripada ikan laut air sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies di perairan Jepun.

2. Ia melalui proses penyulingan yang tidak memusnahkan NUTRIENNYA dan menapis kandungan logam berbahaya.

3. Ia mempunyai kandungan DHA dan EPA yang cukup untuk keperluan badan.

4. Harganya yang sangat berbaloi iaitu RM136 untuk 90 biji di mana sebotol ini boleh dimakan selama sebulan setengah untuk 2 orang anak saya. 

Apa yang saya perhatikan, batuk Rizqy beransur sembuh selepas mengambil Omega guard sebiji setiap hari. Jika dulu amalkan ubat batuk tak menunjukkan kesembuhan. kesian dia. Adik-adiknya pun saya mula amalkan Omega guard ini setiap hari di samping bancuhan Mealshakes untuk mereka bertiga. Tidak ketinggalan juga se sachet Nutriferon 2x seminggu agar sistem imun mereka lebih kuat dalam melawan penyakit.

Saya hanya berusaha & berikhtiar untuk kesihatan anak-anak. Pelaburan ini teramatlah kecil dibandingkan nilai kesihatan yang mulai hilang jika kita tidak mengambil ;peduli apa yang kita makan, apa yang kita ambil daripada persekitaran kita. Semoga anak-anak kita sentiasa dilindungiNya.

Shikin & Hafeeyz : 0139867967 : SID 883799
FB : Nor Ashikin binti Azahari


Tiada ulasan:

Catat Ulasan