_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Isnin, 21 September 2015

kasih ibu....

Salam kawan kawan. .. SelamAt pagi.

Pagi-pagi lagi saya dah siapkan sarapan anak-anak... Dorang ne dari dulu cerewet makan. Mungkin sebab dorang masih menyusu menggunAKan botol susu...

SenAng cerita untuk tarik minat dorang, saya masakkan "nasi kasih ibu". Nama ne Rizqy yang bagi...
Sebab dia nampak saya masukkan sikit planta masa saya masak nasi ne.

Resepinya simple....

1.Cuci beras macam masak nasi biasa
2. Masukkan air lebih sedikit drpd masak nasi putih... Masukkan kiub sup i
knorr
3. Masukkan sesudu makan planta
4. Dah masak titiskan warna ikut pilihan anda.
5. Biar seketika & kacau...
6. Ready dimakan bersama sebArang lauk pilihan...anak2 saya x tunggu lauk. Nasi kosong pun bleh minta tambah 2-3 kali.

Nasi Kasih Ibu :-)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan