_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Rabu, 5 November 2014

Basahkan lidahmu dengan zikrullah

Assalamualaikum kawan2. Selamat pagi....
 pagi2 begini, jom Kita zikir dengan nama2 Allah. Tak susah pun.sambil2 buat kerja rumah, sambil2 memandu, sambil2 masak pun boleh berzikir.
DEngan hanya berzikir, Kita dapat mewujudkan suatu aura positif dalam diri seterusnya memberi ketenangan kepada Kita dalam menyelesaikan sesuatu tugasan.

 Antara zikir yang paling berkesan ialah zikir Asmaul Husna.

" Allah mempunyai Asmaul Husna, bermohonlah kepadanya dengan menyebut Asmaul Husna itu" (Surah Al-A'raf, ayat 180)

Contohnya Kita memohon sesuatu daripada Allah. Oleh itu nama Allh yang berkaitan ialah  Al-Wahhab. Untuk tujuan zikir tukarkan Al kepada Ya. Zikirnya akan berbunyi Ya Wahhab (wahai Allah yang Maha Memberi)... Bacalah sebanyak manapun setiap pagi  petang mahupun malam.
 Selamat beramal....
 Gambar & olahan isi adalah hasil bacaan saya daripada buku Law of Universal Attraction. Terima kasih penulis atas hasil karya yang sangat padat & mudah difahami.(Abaikan model yang baru bangun tidur datang mengacau ibu ^_^)










Tiada ulasan:

Catat Ulasan