_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Selasa, 9 Februari 2016

Perbezaan Tablet vs Capsules vs Caplets

Salam sejahtera kawan-kawan. Selamat Tahun Baru Cina buat semua sahabat saya yang meraikannya. dah lama sangat tak update blog memandangkan saya lebih menumpukan perhatian saya kepada tugas utama terhadap keluarga dan sekolah.



Berbalik pada topik kita, jom tengok perbezaan antara ketiga-tiga jenis suplemen yang berikut.

Tablet - pill solid. keras. kebanyakannya bentuk bulat. shelf-stable, tak perlu simpan dalam peti sejuk.. suhu bilik pon ok. Tahan lama.
Capsule - Ada dua. satu yang ada 2 warna tu, boleh di bukak dan di keluarkan serbuk didalamnya. 
satu lagi jenis, seal habis mcm omega guard,lecithin, vitamin e. nak amik minyak dalam dia, kena gunting or cucuk dengan benda tajam. Kalau panas cth biar dalam kereta, mmg cair la jawabnya
Caplet - gabungan capsule + tablet. jadi la caplet. lebih kurang tablet, tapi ada ciri-ciri yang membantu kita supaya mudah telan.. lebih kecil,bentuk bujur, licin,
So jangan pelik kenapa ostematrix sebotol ada 120 CAPLETS. hehe 

haaaaa.... nampak kan perbezaannya.

sekian, terima kasih

Shikin & Hafeyz, 0139867967
smile emoticon


Tiada ulasan:

Catat Ulasan