_______________________________________________________________________________________________
"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Ahad, 4 September 2016

ReNEW Membership Shaklee

Relax jangan panik bila tiba-tiba Shaklee kata kena renew membership.
Kat jusco pun renew membership setiap tahun ya tak!
Ok meh hakak share langkah demi langkah untuk renew member itu.

SEDIKIT PERSOLAN DAN JAWAPAN
=============================

Shaklee sedang membuat semakan untuk mengesahkan ahli-ahli Shaklee samada masih meneruskan keahlian dengan Shaklee atau sudah tidak aktif.
Oleh itu setiap ahli perlu membuat pembelian sebanyak 200PUV in single resit ATAU membeli voucher RM30 yg akan dikreditkan ke dalam eVocher masing2.
Terpakai pada ahli yang register setahun dan ke atas.
πŸ‘ΈπŸ» AHLI SETAHUN DAN KE ATAS
πŸ‘‰πŸ» Bermula pada 1hb September 2016 wajib renew tak kira sebelum ni aktif atau tidak.
1. Purchase 200uv in single resit (Sep-Oct): atau
2. Bayar RM 30 dan akan dikreditkan semula ke dalam eVcher (Sep-Jan)
Bertujuan untuk aktifkan kembali akaun anda
πŸ‘‰πŸ» Apa akan jadi jika saya tidak aktifkan akaun saya pada Oktober 2016
• Akaun anda akan expired!
πŸ‘‰πŸ» Bolehkah saya renew membership selepas akaun saya expired?
• Boleh! Shaklee beri tempoh selama tiga bulan (Nov, Dec, Jan) untuk anda aktifkan kembali akaun dengan membuat bayaran RM30.
πŸ‘‰πŸ» Kalau saya buat belian 200uv in single resit pada salah satu dari tiga bulan itu. Adakah ianya dikira?
• Tidak! Belian 200uv hanya terpakai untuk September dan Oktober sahaja. Jadi jika anda mahu aktifkan kembali akaun selepas bulan Oktober, anda perlu buat bayaran RM30 dan wang itu akan dicreditkan kembali ke dalam akaun eVocher anda.
πŸ‘‰πŸ» Bolehkah 200uv tu secara transfer uv?
• Transfer uv TAK dikira utk 200uv tu. Mesti buat pembelian 200uv dalam SATU RESIT.
πŸ‘‰πŸ»Then bagaimana nak renew membership tu.
• Ada TIGA cara. Secara online, call Shaklee HQ atau ke branch.
πŸ‘‰πŸ» Boleh ke upline bantu untuk renew membership?
• TAK BOLEH! Masing-masing kena buat sendiri
πŸ‘‰πŸ» Apa akan jadi jika selepas bulan Dec saya masih tak aktifkan kembali akaun saya?
• Automatik akaun anda akan inantive dan tidak boleh buat belian.
πŸ‘‰πŸ» Bolehkah saya buat rayuan untuk aktifkan kembali akaun saya selepas bulan December.
• Boleh! Tulis surat rayuan kepada pihak Shaklee.
πŸ‘‰πŸ» Apa akan jadi jika setahun saya tidak renew keahlian saya.
• Akaun anda akan luput. Perlu reregister semula untuk menjadi ahli Shaklee.
• Untuk SID tempoh bertenang selama 6 bulan dan Leader tempoh bertenang selama setahun..
πŸ‘‰πŸ» Adakah hanya Distributor sahaja yang perlu aktifkan kembali akaun ni.
• TIDAK! Semua SID termasuk MASTER perlu lakukan yang sama.
πŸ‘‰πŸ» Bagaimana kalau pada September ni keahlian saya belum lagi berusia setahun?
• Anda perlu, renew akaun anda sebaik sahaja tarikh keahlian anda bersama Shaklee mencapai usia setahun.
• Jika anda mendaftar ahli pada 1 April 2016, maka pada 1-30 April 2017 anda perlu renew keahlian tersebut.
πŸ‘‰πŸ» Kata keahlian SHAKLEE untuk sepanjang hayat?
• Masih lagi untuk sepanjang hayat. Kerana RM30 tu akan dipulangkan semula dalam eVcher untuk anda belanjakan. Tujuan Shaklee untuk pastikan uols update data dan tahu tentang kewujudan uols hidup atau mati dan sebagainya.

Mula-mula log in seperti biasa akaun uols diwww.shaklee2u.com.my.
Akan keluar notification mengingatkan agar renew member. Jangan kata Shaklee tak cakap na! 
😝
Dari bulan 7 Shaklee habaq dah.

Klik bahagian shopping, isikan alamat dan apa yang patut seperti biasa.

Saya klik ESP satu set buy 7 at 6.

Ok, ada dua cara tau nak renew ni.

1️⃣ Buat belian 200uv uols akan dapat FREE renewal

ATAU

2️⃣ Bayar RM 30.00 dan akan dimasukan semula ke dalam E-Cash

Bila dah klik belian 200uv dia akan automatik keluar untuk renewal tu. So uols just klik je ok.

Kalaunak dapatkan Shaker Shaklee yang awesome tu pun boleh klik sekali.

Selingan jap. Shaker tu uols boleh beli dengan harga RM19.08 dengan setiap 100uv purchase ok.

Ok nanti dia akan keluar macam ni. Klik kat agree term n condition tu. Then buat payment macam biasa 

Bagi yang nak gunakan cara ke 2️⃣ iaitu nak bayar RM30. Boleh juga. Kalau purchase uols tak cukup 200uv dia akan automatik keluar begini. 

Dah tu klik jelah

Sekali lagi teruskan dengan pembayaran seperti biasa.

Duit uols bayar RM30 untuk cara renew member no 2️⃣ tu akan masuk dalam E-Vocher tu. 

Setiap belian RM 100 uols boleh redeem RM10 vocher. 

Duit tu dapat semula uols. So jangan risau ok. 

Sah untuk 3 bulan ok E-Vocher ni.

Haa bukan sahaja boleh renew melalui online. Boleh juga pergi ke Branch atau call sahaja Shaklee.

Mudah kan. 

Siapa nak join member dan jana pendapatan tambahan jom PM saya 
Shikin & Hafeeyz, 0139867967

Psst: Klik n Share ok, Not Copy N Paste ✌🏻
credit :FB Master Zura Betty

Tiada ulasan:

Catat Ulasan